MASAKAN JALAN-JALAN ADLI HANYA KENANGAN PERKAHWINAN VIDEO ADLI

Bercerita Bersama

Daisypath Anniversary tickers

Followers

Google+ Followers

Thursday, 28 January 2016

Saya peminat Siew Mai @ Dim Sum

Lea adalah penggemar Siew Mai @ Dim Sum ni. Pernah cuba buat sendiri. Rasa dah ada tapi rupanya pulak tak cantik. Comot je. Jadi malas nak buat sendiri dah. Tapi ….ada jalan penyelesaiannya.

Kita beli yang frozen je ye. Yang penting status halal tiada keraguan. Lea sebenarnya seorang yang malas untuk ke Pasar Tani Putrajaya. Sebab sesak sangat rasanya. Tapi kerana Siew Mai @ Dim Sum sanggup juga pergi pada hari jumaat sebab stok dah habis kat rumah. Pergi semata mata Siew Mai @ Dim Sum ni. Ok. Harganya 1 paket RM10. Beli 3 paket dapatlah RM28. Satu paket ada 16 biji Siew Mai @ Dim Sum. Comel-comel je saiznya.Ada ayam+cendawan, ketam dan seafood.
Lea kalau sekali kukus tu kadang-kadang sepeket terus. Kadang-kadang 8 biji. Ikut masa dan ketikanya. Hehehe. Kalau sorang je nak makan kukus sikit. Kalau ramai yang nak makannya kukuslah lebih ye dok.
Untung juga ada pengukus Tupperware ni. Lea beli yang tiga tingkat punya. Sabar tu tunggu ada sale. Selalu 2 tingkat RM40++. Masa tu pulak offer 3 tingkat 40++. Ambik terus. Nak kukus pun sekejap je. Tak payah nak ambik periuk kukus yang besar. Ada juga yang kecik tapi malas nak guna. Senang guna yang Tupperware ni. Nak basuh pun senang. Guna 2 tingkat je. 


Ok. Dah siap Siew Mai @ Dim Sum kita ni. Adli? Tak nak dia makan. Adli ni kan…kalau nak makan dia cium dulu, dia rasa lu dengan jarinya. Kalau tak Kenan tu tak nak dia makan. Memilih sangat. Tapi bila dah lapar makan juga.

10 comments:

  1. Ala...sedapnya..beli kat mana ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beli dekat pasar tani Putrajaya.Saya selalu pergi hari jumaat

      Delete
  2. NEngok dekat2 menggoda betul lah...
    tak penah try nih mkn dim sum kalu ada pun kt kedai mkn je lah...

    adli blh geng ngn aiyan, aiyan nk mkn apa2 pun msti hidu dulu... kalu tak kene kt ikdung dia... mmg tak beli lah

    ReplyDelete
  3. sedapnya lea mkn dimsum ni...julia dpt mkn dimsum ni kalau ke restoren chinese muslim je...cantiklah periuk kukus ni

    ReplyDelete
  4. Dimsum ni pernah makan sekali je.

    ReplyDelete
  5. Kakak pun selalu beli yg forzen Lea
    Nak buat sendiri tak rajin - apa lagi kalau yg comel-comel.
    Anak-anak kakak pulak suka betul Lea - dah besar tak sama:)

    ReplyDelete
  6. Rasanya mcmn? Xpernah mkn lagi.. Huhu

    ReplyDelete
  7. perh.. CT target nak pengukus tu jugak.. ehehe bilalah nak beli..
    and yes ! kita geng kita geng.. nak dimsum jugak..

    ReplyDelete
  8. Yg mcm jeli kat atas dimsum tu sagu ke?

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen anda.