MASAKAN JALAN-JALAN ADLI HANYA KENANGAN PERKAHWINAN VIDEO ADLI

Iklan jap

Followers

Google+ Followers

Jumaat, 24 April 2015

Makanan kegemaranku

Assalammualaikum semua.

Salam jumaat lea ucapkan. Hari ni entry makanan je ye.



Ok. Kita mulakan. Korang suka makan tapai? Dekat sini lea suka makan tapai pulut. Setiap kali lepas gaji akan ada jualan dekat pejabat. Yang mesti lea cari dan beli tapai pulut ni. 5 biji RM2. Kiranya 40 senlah satu. Sekali ngap jelah. Kecik je. Rasanya? Oklah. Manis. Dekat sini lea tak pernah lagi jumpa tapai nasi. Kalau dekat Sarawak ada. Awal pagi dah jual. Dan sentiasa jual. Rindunya nak makan tapai nasi. Nak buat? M.A.L.A.S.


Sambal hitam ni pulak order dekat kawan sepejabat. Alah... sambal hitam Pahang tu. Yang dibuat dari belimbing buluh tu. Dia jual harga kawan-kawan je. 200gm RM10. Murah dah rasanya. Ada yang lea pernah beli RM 8 100 gm. Tapi buat sambal hitam ni susah juga. Banyak kerjanya. Nak bagi belimbing buluh tu kecut dan hitam tu yang lama. Kalau harga ada sedikit mahal bolehlah. Kita pun paham. Sedapnya makan nanti. Makan dengan nasi panas-panas.

Nasi impit dan kuah kacang memang pilihan lea bila raya. Kalau kuah kacang ada daging, sedapnya. Kebetulan jumpa dekat cafe opis. Beli jelah. 3 ketul nasi impit yang kecik-kecik tu, kuah kacang dan sedit rendang ayam RM3. Ok tak harganya? Oklah kan.

Setiap kita ni ada makanan kegemaran sendiri kan. Kalau dha teringn tu di mulut-mulut. Bila dha makan sikit je. Asalkan merasa katanya...Korang pulak suka apa?

6 ulasan:

  1. nyaman eh...kmk suka tapei nok dah lembik, pasya engkah dlm peti ais
    dimkn time sejuk2 nang nyaman kak

    BalasPadam
  2. Salam jUmaat lea..
    amboi pagi2 dah tayang makanan..lapar dah nengok nya.. hehe..
    Suka Tapai & Nasi himpit kuah kacang tu... sambal hitam macm tak biasa mkn..:)

    BalasPadam
  3. Tapai pun kesukaan akak ni Lea.. mak akak buat sedap dan manis..
    Sambal pahang pun akak suka.. dah lama tak beli pada Kak Shah..
    Nasi Impit kuah kacang tu lagi lah kegemaran yg meletopppp ehe :)

    BalasPadam
  4. memang peberet la tapai nie....kat sini susah sket nak cari yang betul2 sedap. kena tunggu hujung bulan nie balik kampung.

    BalasPadam
  5. tapai + susu + air batu = thumbs up :-))

    salam jumaat

    BalasPadam
  6. ya allah sambal hitam tu memanggil kak. kecur...perut kenyang terus mengidam

    BalasPadam

Terima kasih atas komen anda.