MASAKAN JALAN-JALAN ADLI HANYA KENANGAN PERKAHWINAN VIDEO ADLI

Iklan jap

Followers

Google+ Followers

Jumaat, 2 Januari 2015

Jalan-jalan pada 01 Januari 2015

Assalammualaikum semua.
Salam Jumaat. Jumaat pertama di tahun 2015.

Ini adalah entry pertama lea untuk tahun 2015. Dah ditahun baru kita ye.

01.01.2015.


Tak rancang ke mana-mana pun tahun ini. Cuma petang ajak suami ke jualan makanan dekat UNITEN sebab nak beli pasembor katanya.Tapi nasib tidak menyebelahi tak buka pulak gerai pasembor semalam. Jadinya belilah cekodok ikan bilis RM3, buah betik dan nenas potong , air jambu batu 2 dan Adli dah pandai pilih sendiri dah, sausage goreng dengan nugget goreng. Siap ambik dan makan sebelum abah membayarnya. Dah nak tu nak jugak. Sebelum ni makan je apa yang abah umie bagi biar dah pandai pilih, nilah gayanya.

Bila dah beli tak tahu nak ke mana. Akhirnya suami ajak ke Monumen Alaf Baru dekat present 2 , Putrajaya. Saja nak bagi Adli berlari. Seronok sangat dia. Oh ya bagi sesiapa yang belum tahun mengenai Monumen Alaf Baru ni, di sini lea sertakan sedikit mengenai infonya.

MONUMEN ALAF BARU
Monumen Alaf Baru atau Tugu Milenium (Millennium Monument) terletak di Presint 2, Putrajaya, Malaysia. Ia merupakan monumen negara yang pertama dibina khas untuk Wilayah Persekutuan Putrajaya. Di bawah tugu ini telah ditanam oleh Tun Dr Mahathir, semasa menjadi Perdana Menteri, kapsul masa yang akan dikeluarkan pada tahun 2020 nanti.
Menara Tugu Milenium ini tingginya 68 m. Jalan naiknya berbentuk pelantar tinjau ala beranda yang dibahagikan kepada 4 pecahan yang bersambung iaitu bagi menggambarkan era Malaysia pra kemerdekaan (sebelum tahun 1957), pasca merdeka (1957-1970), Malaysia kini (1971-2020) dan Malaysia akan datang pada tahun 2020 dan ke atas.
Dilihat dari atas, menara ini seakan-akan membentuk bunga kebangsaan Malaysia iaitu bunga raya yang berwarna emas berkemilauan. Di pelantar tertinggi, pengunjung dapat melihat bangunan berhampiran seperti Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin dan Jambatan Seri Wawasan.
Pada waktu malam menara tugu yang diperbuat dari aluminium ini akan memancarkan cahaya terang ibarat rumah api yang membuatkan ia tampak lebih eksklusif dan indah.



Bila dah sampai kat atas memang cantik pemandangannya. Sejuk pulak tu dengan angin sepoi-sepoi Bahasa. Adli? Lea ingat berani sangat. Dah sampai kat atas, disuruh pergi tepi sikit, “ taknak…akut.” Tau takut ye nak. Hehehe. Susah betul nak dibawa bergambar sekarang.Adui..Ada je karenahnya. Ada yang menjadi gambar di ambil ada yang tidak.Sabar jelah.Ok..korang layanlah gambar yang disempat diambil ni ye.









1 ulasan:

Terima kasih atas komen anda.