MASAKAN JALAN-JALAN ADLI HANYA KENANGAN PERKAHWINAN VIDEO ADLI

Iklan jap

Followers

Google+ Followers

Khamis, 18 Disember 2014

Balik Kuching

Assalammualaikum semua.

Baru masuk kerja hari ni setelah bercuti balik kampung di Kuching Sarawak, Lama dah tak balik tapi bila sesekali balik rasa seronok sangat-sangat.

Flight ke Kuching pada 11.12.2014 jam 9.15 malam. Tapi hari Khamis tu lea dah ambil cuti dah sebab nak cari barang nak bawa balik Kuching dan yang paling seronok suami pun bercuti sama. Kalaulah tau dia cuti sama lagi awal lea dah balik Kuching tak hari rabu malam awal pagi khamis dah lea balik. Nak buat macam mana kan.Tiket dah ambik. Nak tukar malaslah pulak.



Pagi khamis tu pergi TESCO kejap beli barang. Bila dah ke TESCO adlilah paling seronok boleh main macam-macam. Layan jelah. Lepas tu dua beranak pergi gunting rambut pulak. Lea tukang tunggu jelah. Adli…kali ni baik pulak tak meragam.




Jam 5.30 dah bertolak ke KLIA 2. Pergi awal senang. Takut jugak jem sebab time orang balik kerja kan. Sampai-sampai ke KLIA2 check in dekat kiosk yang disediakan dan cari kaunter untuk dropkan beg. Satu lea suka KLIA2 ni.Tak macam LCCT dulu,Kena tunggu kaunter untuk satu-satu penerbangan baru boleh dropkan beg. Datang awal pun kalau kaunter lambat buka lambat jugalah jadinya. Tapi dekat KLIA2 dekat mana-mana kaunter air asia boleh dropkan beg.




Lepas dropkan beg , cari makan dululah. Marrybrown pilihan hati sebab Adli suka makan bubur kat situ. Ummi dan abahnya pun suka. Hehehe. Dah habis makan kita pergi ke gate J12. Jauh juga perjalanannya. Tapi ok lagilah.Tak macam LCCT dulu.Rasa sesak sangat-sangat.

Tempat duduk kami 3 beranak 1A,1B dan 1C. Adli sampai-sampai dalam kapal terbang dia macam terkejut. Dok perati semua. Dah tu tersandar duduk.Kita pasangkan tali pinggang keselamatan pun tak menangis. Kapal terbang naik pun tak menangis. Baik sungguh.

Tapi di pertengahan perjalanan Adli dah minta buka tali pinggang keselamatan. Mi..bukak ni. Bah..bukak ni. Bila dah bukak nak berjalan pulak. Nasib baik suami hadang dengan kaki .Kalau tak satu kapal terbang dijelajahnya.Bila ada baby menangis 2 ,3 kali cakap diam. Macam orang berbisik. Last sekali menjerit. Diam!!!!!!!Amboi. suruh orang diam tapi dia yang bising.




Sampai di Kuching jam 11 lebih. Adik dan adik ipar yang ambil dekat airport. Sampai-sampai rumah dah ada ayam panggang kubah ria menunggu. Lea suka makan ayam panggang ni sebab rasanya yang sangat-sangat sedap.Banyak rempah diletaknya. Dekat semenanjung lea tak jumpa lagi. Ayam panggang ni bau je dan sedap. Ada sekali adik ipar belikan suntong tutok@sotong bakar yang diketuk. Selalunya bulan puasa je ada kat tepi-tepi jalan. Sambalnya yang sangat-sangat sedap. Dekat sini lea tak jumpa lagi sambal sotong bakar yang sama macam di Kuching.

Bual punya bual dengan mak sampai 1 pagi.Mata pun dah ngantuk baik kita tidur. Adli? Entah jam berapa dia tidu leka bermain permainan adik dina yang sebakul tu.


Oklah. Tamatlah episode pertama. Nanti sambung lagi ye. Banyak cerita ni.

1 ulasan:

  1. Lea!! lamanya tak tengok adli ni...makin ensem dia.tkasih ingat akak lagi haha.

    BalasPadam

Terima kasih atas komen anda.