MASAKAN JALAN-JALAN ADLI HANYA KENANGAN PERKAHWINAN VIDEO ADLI

Iklan jap

Followers

Google+ Followers

Isnin, 4 Jun 2012

Semalam bersama Pai Tee

Semalam punya cerita.Dari jam 1 petang hingga jam 4 petang lea duduk dekat dapur, dekat dengan minyak panas semata-mata nak membuat Pai Tee. Memang menguji kesabaran lea betullah. Menangis dekat dapur sebab Pai Tee tak menjadi. Inti dah siap dah ni.

Entah dimana silapnya. Adunan dok melekat je dekat acuannya. Nak dikata merendam acuan dekat minyak panas sekejap, lama jugaklah acuan dok dalam minyak panas. Menitis dah air mata ni.Belum dengan peluhnya lagi. Semalam memang betul-betul dah lea berputus asa. 

Akhirnya memang buang jelah adunan tu.Nasib baik buat sedikit je. Suami dah dok pujuk. Takpe lain kali buat lagi. Cuba ikut resepi lain pulak.Intinya ratah macam tu jelah.Kali pertama mencuba sesuatu yang baru tidak menjadi.Sabar...sabar lea. Sungguh cemburu lea melihat gambar di bawah..............

Gambar dari carian google.

5 ulasan:

  1. Selalu juak mkn di Chicken Rice Shop,namanya pun sik tauk apatah agik nak belajar molah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. teringin nak makan yalah coba molah dirik pun

      Padam
  2. kacaknya kak..apa ndak rasanya kah...

    BalasPadam
  3. hehe....xpa. lenkali kompom menjadi 100% hikss :)

    BalasPadam

Terima kasih atas komen anda.