MASAKAN JALAN-JALAN ADLI HANYA KENANGAN PERKAHWINAN VIDEO ADLI

Bercerita Bersama

Daisypath Anniversary tickers

Followers

Google+ Followers

Thursday, 2 February 2012

Dabai jugak membuka selera

Tengah tak berapa sihat macam ni semua benda di depan mata sungguh nampak tidak menyelerakan.Tak tau nak makan apa.Lastnya makan roti kosong.Tapi dah hari-hari jemu jugak.Nak masak sungguh tak larat nak berdiri.Perut dah lapar, sudahnya jumpa dabai  masin dalam peti sejuk, hiris bawang besar, cili, tumbuk ikan bilis.Dabainya dilenyek-lenyek terlebih dalulu dengan sudu.Tumis bawang, cili dan ikan bilis dah tu campurkan dabai.Terbuka sedikit selera walaupun makan tak banyak.Bolehlah untuk mengalas perut.Alhamdulillah.



8 comments:

  1. cam nyaman...yummy! tp kmk x pnh try dabai...kedak sambal goreng kak ooo....

    ReplyDelete
    Replies
    1. auk. nyaman bah rasanya lemak2x n masin2x sikit

      Delete
  2. bes eyh.. ada dabei... mok juak..

    ReplyDelete
  3. Tengok gambar, kakcik ingat tadi daging goreng. :)

    ReplyDelete
  4. Kedak cornbeef goreng jak dabai tok...

    ReplyDelete
  5. uishhh sedapp nyeeeeeee ;)

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen anda.