MASAKAN JALAN-JALAN ADLI HANYA KENANGAN PERKAHWINAN VIDEO ADLI

Iklan jap

Followers

Google+ Followers

Khamis, 8 September 2011

Rendang tok di Kuching

Bila beraya di Kuching menu wajib yang lea kena masak untuk en.suami semestinya rendang tok.
Buatnya senang...tapi menyediakan bahan-bahannya sangat leceh.
Banyak sangat sebenarnya....
Tapi alhamdulillah.
Kali ni sangat-sangat menjadi rendnag tok ni.
Sampai tertido lea.
Ingat nak masuk bilik baring sekejap.
Rupanya terus terlelap.
Tapi...nasib baik suami yang tolong tengokkan rendang ni.
Yelah sampai 5 jam nak mengacaunya di dalam kuali.
Kali ni rendang tok di makan dengan lemang betawi.
Lea tempah dengan kawan adik.
RM4 sebatang.Rasanya sangat sedap k.Lembut je dan yang pasti tahan lama.
Bukan tak nak beli lemang buluh.
Banyak kali dah pengalaman.
Mesti ada yang tak kena.
Kalau tak mentah, keras dan banyak kerak dari isi.
Macam mana tu.......


2 ulasan:

  1. Lemang betawi ni kaedahnya macam lopes pulut, ya?

    Kakcik ni walaupun orang Perak, tapi langsung tak reti buat rendang tok. Makan je kakcik pandai. :)

    BalasPadam
  2. @kakcikaah.betul tu kak chik.sedap..ada lemak2x....rendang tok sebab suami suka makan.kenalah belajar buat. kalau raya kat kuching je mesti mintak resepi dekat kakak ipar

    BalasPadam

Terima kasih atas komen anda.