MASAKAN JALAN-JALAN ADLI HANYA KENANGAN PERKAHWINAN VIDEO ADLI

Iklan jap

Followers

Google+ Followers

Rabu, 7 September 2011

Minum sampai kembung perut....

 Air gas orang sarawak cakap.
Memang wajib di sini.
Kecuali ada permintaan , barulah air lain dihidang.
Tuan rumah pun paham kalau dah sepuluh buah rumah dipergi, dah minum macam-macam perasa air, apakah rasanya?
Lea pernah dengar orang bercakap orang bercakap, orang sarawak menunjukkan kekayaannya dengan air gas.
Bukan macam tu, dah budaya di sini.
Kami orang sarawak tak boleh nak menolak.
Budak2x pun pandai, kalau kita hidangkan air sirap biasa, mereka boleh cakap,
"Lokeknya rumah orang tu, takde air gas"
Ini bukan rekaan, telinga sendiri yang mendengar.
Jadi kena terimalah budaya masing-masing kan.


6 ulasan:

  1. ooo...baru tau org sarawak hidangkan air gas ye..
    hehe:) besh la..

    BalasPadam
  2. Oh..mcm tu la pulak ya? kat tempat kami ni kurang skit sebab orang tak berapa minum air gas.

    BalasPadam
  3. Aek gas nang wajib ada.. Ya membezakan Sarawak ngn Snanjung....

    BalasPadam

Terima kasih atas komen anda.