MASAKAN JALAN-JALAN ADLI HANYA KENANGAN PERKAHWINAN VIDEO ADLI

Iklan jap

Followers

Google+ Followers

Rabu, 3 Ogos 2011

Ramadhan Ke 3

Assalammualaikum semua.
Alhamdulillah.Dah hari ke 3 kita berpuasa.
Macam mana? Ok?
Harap oklah semuanya kan.
Lea alhamdulillah.
Dah 2 hari di bulan puasa ni , takde lagi beli lauk kat Pasar Ramadhan.
Pergi pun beli kuih je.
Bukan tak teringin bila tengok lauk-pauk dekat Pasar Ramadhan tapi, takut nampak sedap je.
Tapi rasa takde.
Sebab pernah ada pengalaman 2-3 tahun lepas.
Jadinya hari pertama goreng bihun kering untuk suami, ayam masak kicap dan ulam kacang bendi untuk lea.
Hari ke2 pulak goreng kueh teow untuk suami dan bakar ikan keli, air asam , buat kerabu mangga dan buat ayam percik untuk lea sendiri.

Hehehehe..menu lea mengalahkan org yang puasa.
Tengah uzur....nak buat mcm mana kan.
Uzur pun kena masak untuk yang berpuasa.
Kena bangun untuk panaskan lauk untuk suami.
Dan tak makan dan minum sepanjang diopis.
Kena hormati mereka yang berpuasa kan.

Tengah pikir menu berbuka petang ni.
Ingat nak buat gulai lemak daging salailah....


16 ulasan:

  1. beshnya menu2 tu...
    cheqna pun belum berkesempatan untuk membeli lauk2 kat pasar..kalau kuih biasa r beli

    BalasPadam
  2. salam ramadhan kak... orang kuching ka kerja kat kuching? hiks...

    teringin nak makan gulai lemak ikan salai... wahhhh... terliurr.... aishhh! puasa!

    BalasPadam
  3. @cheqnatulah cheqna.tgh rajin memasak ni, masak jelah

    BalasPadam
  4. Puasa ok tahun tuk, sb sik panjang..hehe.. best juak setahun skali dapat nangga bazaar ramadhan eh, dapat nangga bermacam jenis kuih :)

    BalasPadam
  5. @Kamil L yalah.dah bnyk pilihan sampei sik tauk nak meli apa

    BalasPadam
  6. lomak daging....my feveret wor...tambah kalo daging salai...terbaik...

    BalasPadam
  7. @Papa Mifztak jadilah nak buat masak lemak daging salai. kena hold dulu..

    BalasPadam
  8. kak....bila balit sarawak tek? rami sitok ko..huhu

    BalasPadam

Terima kasih atas komen anda.