MASAKAN JALAN-JALAN ADLI HANYA KENANGAN PERKAHWINAN VIDEO ADLI

Iklan jap

Followers

Google+ Followers

Jumaat, 5 November 2010

KORANG SEMUA DI ZAMAN YANG MANA?


Dapur kayu ni masa lea lahir pada tahun 1981, family tak guna dah.
Tapi lea ada nengok nenek saudara yang berniaga nasik lemak menggunakan dapur kayu ni.
Rumit jugaklah nengok dia nak masang api tu.
Dari nasik, sambal tumis ikan bilis semua dia buat ngan menggunakan dapur kayu ni.

Dapur minyak ni lea guna zaman sekolah dulu.
Masak nasi, goreng ikan , masak maggie semua dengan dapur minyak ni.
Kena ada minyak tanah, mancis, sumbu kena ada dan boleh digunakan.
Ingat dulu ayah selalu beli minyak tanah segelen kecik tu.Tahanlah untuk 2-3 minggu.

Dah tu sekarang gunalah dapur gas.
Kena ada tong yang berisi gas.Mudah sgt sgt.
Dapur gas pun dah bermacam fesyen dah.
Belilah ikut kemampuan kan.

Dan yang latest kot...dengan menggunakan elektrik je.
Cepat...tapi satulah pulak.Kalau takda bekalan elektrik, mcm mana nak masak ek.

korang lak, guna dapr yang mana?

4 ulasan:

  1. sik lamak gk nak g pindah sibu for a while.. terpk nak beli yg elektrik jak ya.hmm... sik makan karan gilak ka ow ?

    BalasPadam
  2. lmk da x ngga dpur gas myk tanah ya.... knek tk jrg nemu rmh org ad berisik nak cmya... smua main touch2 skrin ajak

    BalasPadam
  3. ztie

    sik tauk juak kamek ko. rasanya sik bannyak kot makan karan.tapi senang nak. nipis jak bahh

    BalasPadam
  4. ainnalia

    nyalah ya.dolok kameklah yang makei dapr minyak tanah ya bag. masak maggie

    BalasPadam

Terima kasih atas komen anda.