MASAKAN JALAN-JALAN ADLI HANYA KENANGAN PERKAHWINAN VIDEO ADLI

Iklan jap

Followers

Google+ Followers

Khamis, 2 September 2010

BERTUNTONG




gambar kenangan.dua orang budak yang sgt rajin memasang pelita di keliling rumah.Nak sangat berpelita.Tukang beli pelita suami lea.Satu 99 sen.Di kedai 2 ringgit.


Masih ada lagi ke bertuntong ni ye.Ingat lagi time kecik kecik dulu.Kalau dekat kampung nenek KAMPUNG SILENG MELAYU , LUNDU sepanjang panjang jalan akan ada pelita ni.Selalunya di buat sendiri ngan buluh.Malam malam tu nampak cantik sangat sangat. Selalunya di pasang pada malam 7 likur.

Tapi sekarang sudah lea perhatikan, pelita pelita ni dah digantikan dengan lampu neon berwarna warni.Termasuklah rumah lea kat Kuching.Dengan lampu lip lap nye lagi.Tapi dekat Kuching, korang akan dapat melihat kesemua rumah akan ada lampu lampu ni.Kalau malam raya tu memang nampak meriah sangat sangat.Sampaikan pokok-pokok , bunga bunga dan pagar rumah pun berlampu.Tu yang lea rindukan time raya kat Kuching.Kemeriahannya lain tau.Suami pun cakap begitu.







Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih atas komen anda.