MASAKAN JALAN-JALAN ADLI HANYA KENANGAN PERKAHWINAN VIDEO ADLI

Iklan jap

Followers

Google+ Followers

Selasa, 10 Ogos 2010

RAMADHAN YANG BAKAL MENJELMA

Assalammualaikum semua.

Alhamdulillah...Insyallah..esok kita akan menyambut bulan Ramadhan yang mulia.Bulan yang penuh keberkatan.Tahun ini adalah tahun ke5 aku menjalankan ibadah puasa di TAMAN PUTRA PERDANA PUCHONG. :-).Berpuasa bersama suami tercinta.Kadang kadang tu bersahur,berpuasa dan berbuka sorang sorang.Memang menjadi kebiasaannya bulan Ramadhan nilah suami selalu outsation.Yelah...nak siapkan site2x untuk syarikat telekomunikasi supaya time raya takde masalah bagi pengguna2x talian2x ini.

Time puasa ini akan selalu mengingatkan aku pada makanan kegemaran, kesukaan, makanan yang aku cari time g pasar ramadhan. Pasar ramadhan yang selalu aku terjah semestinya BAZAR RAMADHAN SATOK.Macam macam makanan yang aku leh jumpa kat sini.



Masa aku kerja kat Kuching dulu..jam 3.30 petang aku dah g Bazar Ramadhan dengan teman teman sepejabat.Aku,Kak Tun n Cik Yang lah yang sentiasa keluar bersama.Bos pun bagi kebenaran pada kami untuk keluar untuk membeli juadah berbuka.Bazar Ramadhan yang selalu kami pergi Pasar Ramadhan dekat KEM ASKAR BATU 8, SATOK n SAMARAK. Dekat bazar ramadhan batu 8 mcm mcm makanan semenanjung yang dijual.Yelah isteri isteri tentera yang berniaga kan.Ayam percik, Nasi Kerabu,Nasi Dagang ,Laksa dan Yong Tau Fu adalah makanan kegemaran mak,ayah n adik adik.

MENU PILIHAN AKU PULAK.............


Kuih bongkol ke Kuih Tongkol.Hahahaha.Aku panggil kuih tongkol je. Pergh...sedapnya.......Memang membuka selera aku.


Bubur pedas...memang kesukaanku dan suami di bulan puasa.Aku reti membuatnya tapi...air tangan mak aku jugak yang terbaik.Mak..mun mas baca tok, mintak kirim mumbu bubur pedas.Mesti ada request dari menantu mak nakkan bubur pedas.


Umai obor-obor.Ada org kat sini yang gelakkan aku sebab makan obor obor. Entahlah..aku suka sangat makan umai obor2x ni.Umai ikan n umai udang insyallah...aku boleh buat.Tapi umai obor2x...rasanya tak pernah lagi aku lihat obor obor di jual di sini.Ada ke tak ye kawan kawan?


Manok panggang@Ayam panggang.Sudah semestinya manok panggang kubah ria.Entah..aku suka sangat makan ayam panggang ni.Rempah ratusnya berasa.Dekat sini aku tak jumpa lagi manok panggang yang mcm dekat KUBAH RIA ni.Dulu murah je.Dalam RM8 je.Sekarang dah naik kot dalam RM12 ke RM15.Aku balik hujung Jun lepas merasa jugaklah manok panggang ni.


Terubuk panggang.Sedapnya.Cicah kicap letak cili perah air limau membuatku aku semakin berselera makan.


9 ulasan:

  1. kembang indah air liur diat makanan ya...hahhaa...

    BalasPadam
  2. yobi..tapei lok. tapei sitok sik berapa nyaman. selamat berpuasa mona!!

    BalasPadam
  3. umie....

    kembang air liur kah? polahlah mie....htr ngan kamek sikit...

    BalasPadam
  4. sizukaDebos...

    selamat berpuasa jugak....

    BalasPadam
  5. zack,

    memang sedap terubuk panggang tu......

    BalasPadam
  6. kak nor....

    auk...tapei sitok sik nyaman gilak.tapei kita sinun mun ngkah dlm petiais...fuh......nyamannya.....

    BalasPadam

Terima kasih atas komen anda.