MASAKAN JALAN-JALAN ADLI HANYA KENANGAN PERKAHWINAN VIDEO ADLI

Iklan jap

Followers

Google+ Followers

Khamis, 26 Ogos 2010

MEMBELI DAN MEMASAK

Assalammualaikum semua

Pagi ni suami yang htr aku g kerja.Seronoknya.Sebab time bulan puasa ni, jem yang amat sgt dekat KOMPLEKS D ni. Nak kuar dr KOMPLEKS D ni pun terpaksa menunggu lama.Yelah...time bulan puasa ni semuanya nak balik awal.Semuanya nak punch card awal.Semuanya nak g BAZAR RAMADAHAN n memasak.

Aku lak...Alhamdulillah sepanjang bulan puasa ni cuma sekali je makan kat luar sebab suami terpaksa ambik aku lambat.Yang lainnya aku memasak sendiri di rumah.Walaupun masak yang simple simple je...cukup untuk aku n suami.Alhamdulillah.Rezeki dari Allah.

Yelah...pengalaman...awal puasa ada gak suami beli lauk sikit buat tambah lauk yang aku masak.Tapi dah kena sakit perut pulak sampai 2-3 hari.Sian dia.Dah tu beli sayur pucuk paku masak lemak.Baru dia ambik sesudu....basi.......Dah tu ada sekali beli daging, mintak RM3, mak datuk.....tak sampai 2 sudu dia sendukkan.Sikit na......

Bukan semua peniaga begitu....hanya sebilangan kecil je.Kadang kadang terdetik rasa dihati, kita nak niaga...nak cari rezeki halal...tak salahkan buatlah elok2x sikit.Janganlah dok jual makanan yang dah basi......Tak rugi sebenarnya....Kalau sedap...harga berpatutan pelanggang akan lagi.

rindunya kat mak n ayah.Dahlah raya ni tak balik.

Takpe...raya haji balik...Yahoooo.com.my



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih atas komen anda.