MASAKAN JALAN-JALAN ADLI HANYA KENANGAN PERKAHWINAN VIDEO ADLI

Iklan jap

Followers

Google+ Followers

Sabtu, 21 Ogos 2010

ALHAMDULILLAH....

Hari khamis lepas jam 12.00 tgh malam , suami kena g dewan sebab ada seorang kena pukul sebab nak masuk Islam.Dari 12.00 tgh malam sampai 4.30 pagi baru suami balik umah.Suami dan rakan rukun tetangga yang lain sama sama membantu saudari kita ni.Dari nak wat report polis, nak cari tempat tinggal untuknya bermalam mlm tu dan nak uruskan dia masuk Islam.

Dan semalam,Jumaat hari kesepuluh RAMADHAN...alhamdulillah ...jam 4.30 petang dia dah memeluk Islam.Aku tak berkesempatan untuk menemuinya.Jika dia tak bermalam rumah Uztaz malam tu berkemungkinan dia akan bermalam rumah aku.Yelah...kalau rakan RT yang lain semuanya sudah berkeluarga dan punyai anak.Rumah aku je yang ada bilik kosong lagi.

Takpe...suatu hari nanti aku akan ajak suami jumpa dia. Seronok dgr suami bercerita pasal dia. Aku hanya sempat kirimkan sepasang telekung pada dia melalui suami.Uztazah dengan dia duduk sekarang cakap hari ni mungkin akan bermula dia belajar puasa.Aku harap dia akan jadi wanita solehah yang menjalankan ajaran ISLAM, mnegamalkannya dengan niat yang ikhlas dan sesungguhnya kerana Allah.


awal pagi RT semapat bawak dia g makan kat kedai mamak.dia dah lapar sangat n dah lemah sangat dah.


gadis yang memeluk Islam berbaju pink.Satu yang aku betul kesal aku lupa nak bagi dia baju kurung n tudung.Ada lagi baju aku yang saiz kecik kat umah.Aku betul betul terlupa.suami pun lupa.Semuanya kelam kabut....





4 ulasan:

  1. Alhamdulillah.. Semoganya akan kekal terus sebagai muslimah yg sejati... Amin...

    BalasPadam
  2. o tedah..sumtimes ada juak family yang sik dapat nerima owh. sapa mukul nya?

    BalasPadam
  3. kak nor....

    kwan serumahnya yang mukul. sian ngan nya

    BalasPadam
  4. amir....

    ya lah amir.harapnya gialah amir

    BalasPadam

Terima kasih atas komen anda.