MASAKAN JALAN-JALAN ADLI HANYA KENANGAN PERKAHWINAN VIDEO ADLI

Iklan jap

Followers

Google+ Followers

Selasa, 22 Jun 2010

LUAHAN DARI HATI



Assalammualaikum semua.

Lama dah tak wat entry luahan hati. Hahaha....Ok ...kita mulakan.

Setiap manusia ada had kesabarannya masing masing. Yelah selama ni lea pendamkan..Sebenarnya bukan pendamkan tapi tak nak bising bising.Dan ye..menjaga hati orang, tak nak ubah air muka org didepan org yang lain. Kadang kadang berdiam diri lagi baik tetapi kalau sudah melebihi hadnya gunung berapi pun leh meletup.Tapi kalau boleh kontrol.......

Ye...kadang kadang lea akui mulut ni kadang kadang telepas cakap jugak.Terlazer sekali dua.Kadang kadang dalam gurauan, dalam usikan.Kalau paham paham jelah.Kalau terasa diri tu minta maaf jelah. Lea ni hanya insan biasa yang tak lepas dari kesalahan dan kekurangan.Kadang kadang apa yang kita buat tu bukan kerana kita benci, irihati, dengki...tidak....cuma untuk memperingatkan sesama sendiri.

Satu yang lea ingat sampai sekarang pesan mak lea, pesan x boss lea, pesan kawan kawan yang lebih tua dahulu, bila kita buat baik ngan orang,Insyallah kita akan mendapat yang baik jugak. Alhamdulillah betul. Kalau apa yang mampu kita tolong ,...kita tolong.Kalau kita tak mampu terus terang.Kadang kadang lea selalu pikir rezeki yang kita dapat kadang kadang bukannya kita punya.Tetapi org lain cuma dia datang melalui kita.

Kehidupan kita ni ada pasang dan surutnya.Ada masa kita di bawah ada masa kita di atas.Bila kita berada di atas pandang pandanglah ke bawah jugak.Takut kita terus terjunam nanti.

Selama 29 tahun dah usia ni. Selama 10 tahun dah bekerja di perkhidmatan awam mcm mcm pengalaman dan pengajaran yang lea dapat.Macam macam perangai orang dah jumpa. Ada yang membuatkan kita suka...Ada yang membuatkan kita geram.Tapi apa apa pun ...untuk pengalaman dan mematangkan diri lea. Kita kena pikir kadang kadang apa yang kita buat tak semuanya org suka tapi nak buat mcm mana kan?Kadang kadang apa yang kita buat mengikut kemampuan kita.Jangan ada perasaan riak di hati.Jangan ada perasaan meninggi diri.Yang penting apa yang kita buat ikhlas dari hati.Ye..KITA AKAN HAPPY.

Ok...sekadar luahan hati....sekadar taipan dari jari, sekadar buah pikiran yang datang silih berganti. Yang pasti lea nak harungi nak lalui hari hari yang mendatang dengan happy disamping suami, keluarga dan kawan kawan.




1 ulasan:

  1. Betul tu Mona....Yang penting kita happy with family kita...Kemudian kita ikhlas...barulah ada kejujuran...dlm hidup :)

    BalasPadam

Terima kasih atas komen anda.