MASAKAN JALAN-JALAN ADLI HANYA KENANGAN PERKAHWINAN VIDEO ADLI

Iklan jap

Followers

Google+ Followers

Sabtu, 29 Mei 2010

TELUR KETUK

Dah lama lea nak wat entry ni tapi tak berkesempatan je. Telur ketuk ni lea dapat tahu dari seorang kakak yang bawak telur ni ke opis. Lea pun first time dengar...dan bila lea bukak tupperware nya rupanya sambal telur.Lea tanya mcm mana dapat nama telur ketuk, akak tu cakap ko try wat kat umah.Dia bagilah tahu bahan bahan dan cara cara membuatnya, Sebenarnya lea pun memang tak pernah wat sambal telur/telur ketuk ni.

Dan apa bila membuatnya lea ketawa sorang di dapur apabila terpaksa mengetuk sudip pada telur semua telur tu hancur.Nasib baik sudip kayu.Kalau sudip aluminium, tak tak taulah mcm mana bunyinya. Cakap dengan suami, dia boleh cakap....ala biasalah tu.Abang kecik kecik dulu mak memang selalu masak. Itulah suami lea.Bukan nak bagi tahu.Dia saja je biar lea bercerita bagai nak rak, bagi dia bak bagi tahu.


inilah telur ketuk dr air tangan puan monalea

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih atas komen anda.