MASAKAN JALAN-JALAN ADLI HANYA KENANGAN PERKAHWINAN VIDEO ADLI

Iklan jap

Followers

Google+ Followers

Isnin, 18 April 2016

Bagi yang beg tangan seberat 5kg

Assalammualaikum.

Ni lea nak tanya. Handbeg korang berat tak? Lea suami selalu bising dna cakap bawa batu ke? Hehehe. Tapi memang berat pun. Yelah segala benda ada. Beg kecik2 ada . Beg syilingnya, beg makeupnya belum masuk pensil casenya. Hehehe. Nak buat macam mana kan. Tapi hari ni beg lea ringan. Ada beg makeup, beg duit ngan phone je. Memang lain rasa ringannya.

Ni perkongsian dari facebook. 5 Risiko Wanita Akan Alami Jika Selalu Bawa Beg Tangan Berat!

1. Tubuh badan anda jadi tak seimbang

giphy


Apabila beg diletakkan pada satu bahu, sebelah tangan tidak dapat dihayunkan. Ia membuatkan tubuh badan anda jadi tak seimbang.

2. Otot bahu jadi tak seimbang

5-Hold-my-poodlehold-my-poodle
Selalunya kita letakkan beg pada bahu yang kita selesa. Tapi tekanan demi tekanan boleh menyebabkan otot bahu tersebut lebih besar berbanding dengan sebelah lagi.

3. Rasa kebas

Biking-to-Work-Handbag_large
Beban pada bahu juga akan menyebabkan rasa kebas dan sakit kerana memikul beban dalam masa yang lama. Belakang leher juga akan turut rasa sakit akibat dari tekanan tersebut.

4. Bawa beg berat boleh menyebabkan sakit kepala?

arrested-development-lucille-hangover
Ya, memikul beban yang berat akan membuatkan anda rasa sakit kepala. Apabila otot bahu dan leher kejang, ia menyebabkan kesakitan pada bahagian belakang kepala.

5. Lelaki rasa bengang dengan anda. Sebab apa?

tumblr_mk4qt4RfIw1r0bekqo1_500
Bila perempuan dah letih nak kena bawa beg tangan yang berat, mulalah lelaki jadi mangsa. Wanita kena tahu, tak semua lelaki RELA nak tolong pegangkan beg tangan.

1 ulasan:

  1. biasa la org perempuan.segala macam mak nenek campak dlm handbag..klu smp memudaratkan kena cuba2 la buang sisih mana patut yg tak perlu tu.hihi

    BalasPadam

Terima kasih atas komen anda.