MASAKAN JALAN-JALAN ADLI HANYA KENANGAN PERKAHWINAN VIDEO ADLI

Iklan jap

Followers

Google+ Followers

Selasa, 5 April 2016

Adli dah duduk rumah sendiri katanya

Assalammualaikum semua.

Selamat pagi.

Ni nak cerita pasal dak Adli ni. Khemah ni lea beli kat Ikea. Rasanya bulan 10 tahun lepas. Dah pasang dah tapi suami buka balik sebab Adli dok heret sana dok heret sini khemah tu. Tapi minggu lepas suami pasang balik. Yelah dah dibeli tapi tak guna.

Jadi bermulalah kisah Adli nak duduk rumah sendiri. Baru umur 3 tahun lebih tu.

Adli  :       Umie…Adli dah ada rumah. Adli duduk rumah
sendirilah.

Umie:       Mana boleh. Rumah Adli kecik. Adli baring pun rumah dah senget. Tandas takda. Dapur takde. Adli nak berak dna kencing macam mana? Nak makan macam mana?

Adli:         Adli gunalah tandas abah. Umie masaklah kat dapur. Nanti Umie ketuk pintu Adli bagi makan.


Banyak cantic kamu ye Adli. Kadang-kadang gelak juga. Bercakap tu macam orang tua. Sekarang ni khemah ni dha dalam bilik tidur. Malam-malam sebelum tidur baring dulu dalam khemah smabil hisap susu. Rasa-rasa nak tidur naik atas katil. Bila tanya kenapa taknak tidur dalam khemah? Jawabnya panas, takde aircond. Nak sejuk jugak......

Tu sapa yang sibuk dalam rumah tu

Amboi...bersilang kaki nampak

Korang tengok buku yang dia baca buku. Suka sangat dapat buku tu.

Lori sampah pun ada juga dalam rumah

Nak tidur katanya. Siap cakap selamat malam umie. Dha tu keluar. Panas katanya.



6 ulasan:

  1. hihihi...comey nyer diaaaa....
    panas yea...

    BalasPadam
  2. anak2 aku pun ada satu khemah macam ni...tapi dorang beriya duk dlm khemah tu sekejap je pun...sebab panas katanya...ekekek...
    adli kemana saja pun mesti nak bawak lori sampah tu ye...

    BalasPadam
  3. Hihi... budak bijak cakap tak payahlah Lea nak kenen-kenen mesti ada aje jawapan selamat Adli kan. Pandai juga dia nak tidur cari yg sejuk.

    BalasPadam
  4. Kalau letak dalam bilik aircond, rasanya lena dia tidur dalam rumah dia tu.. ;)

    BalasPadam

Terima kasih atas komen anda.