MASAKAN JALAN-JALAN ADLI HANYA KENANGAN PERKAHWINAN VIDEO ADLI

Iklan jap

Followers

Google+ Followers

Rabu, 3 Februari 2016

Sekali lagi umie Adli malas masak

Sambungan cerita umie malas masak ye.

Dah malam kita makan burger kan. Paginya pulak lea rajin sikit goreng mihun. Bila dah malas tu kan serba serbi tak kena dibuatnya. Mihun digoreng boleh macam hancur. Tak canti betul kejadiannya. Tak tahulah dimana silap dan salahnya. Rasa dah sedap dah lagi-lagi bila dimakan bersama kicap pedas. Sedap. Habis jugaklah sebungkus mihun tu sampai ke tengahari.


Tengahari, anak buah suami cakap acu..jom kita share order pizza. Hehehehe. Ku ketawa di dalam hati. Suamiku…..cakaplah ok. Suami ku cakap ok juga dekat adik dan ini bermakna saya tak payah masak. Hihihi. Tugas mengoder diserahkan kepada adik. Tak sampai sejam dah sampai. Adik order  Big Box je.
Di dalam iklan. 
Hakikat sebenar. Sama je. Cuma jenis pizza lain dan pencahayaan yang kurang baik. 
Pizza BBQ Chicken

Ni je yang sedap. Drummet. 
Lea suka pergi Maidin USJ ada jual drummet. RM14 sekilo. Buat goreng. Buat bakar pun sedap.

Nugget memang dia ambil dulu. Takpe umie bagi peluang kali ni. Tak boleh selalu.  
Tengok seluar saya.Warna biru bunga kuning. Ada lagi satu warna merah bunga kuning. Seluar bunge-bunge. Hehehe. Ni opah kat Kuching suka beli untuk Adli. Untuk pakai di rumah dan jalan-jalan di tepi pantai.



8 ulasan:

  1. Sesekali malas tak pe Lea..
    Kalau hari2 malas .. mau rabak juga poket en suami hehehe..
    Nampak benor gambar utk iklan kemain terliur tengok ye Lea :)

    BalasPadam
  2. amboi adli kemain khusyuk santap pizza ..... mcm2 anak lieya laa lea...kalo beli box gini sah2 ayam atau nugget dieorg kejar dulu heheehehehehe....

    mmg ade sehari tu kite malas semacam lea.... sebab tu lieya ni kalo weekend malas bebeno nak masak...dah 5 hari masak kan, so 2 hari tu bagi le cuti dapur ekekekeekek

    BalasPadam
  3. Bukan malaslah Lea:)
    Kita ni kan letih - sesekali nak juga rehatkan dapur tu asyik kena guna aje hihi...

    BalasPadam
  4. hehehe alah sesekali apa salahnya....

    kadang syok jgk beli drummet atau drumstik je kan, senang nk msk n nk cuci hehehe...

    takpe adli sluar bunga2 ttp ensem

    BalasPadam
  5. sesekali makan pizza pe salahnya ..jgn jd mcm anak bujang aku tu hari2 piza aku tgk kotak pun dah muak ...yg die tak muak2.... haha seb baik la dominos tgh offer

    BalasPadam
  6. Rendam ngan air panas ke mee hoon tu.
    Mak pun suka beli box pizza ni Lea....sebab mcm mcm ada....Mak pun suka gak drummet dia tu.

    BalasPadam
  7. Saya pulak selalu aje dilanda malas tapi bila dok fikir kalau nak buat order, saya yang kena. Kalau nak keluar makan di luar, malas nak tukar baju. Maka, saya gagahkanlah juga diri memasak. Masak pun menu simple-simple aje bila takda mood katanya.

    Anak-anak saya suka drummet tapi selalunya kami beli ayamas aje. Lain-lain tak pernah cuba.

    BalasPadam

Terima kasih atas komen anda.