MASAKAN JALAN-JALAN ADLI HANYA KENANGAN PERKAHWINAN VIDEO ADLI

Iklan jap

Followers

Google+ Followers

Selasa, 16 Jun 2015

Rindu kat bapak..

Assalammualaikum semua. Apa kabar hari ini. Pejam celik pejam celik lusa kita dah di bulan Ramadhan. Sekejap betul kan masa berlalu. Rasanya baru je menyambut hari raya. Tahun ini Insyaallah lea akan menyambut Syawal di Kuching Sarawak. Tahun lepas kita di Teluk Intan tahun ni Kuchinglah pulak kan. Adil dan saksama. Hihihihi.
Semas birthday lea tahun 2011. Masa ni bawa mak berjalan ke JB
 Semalam rupanya Hari Bapa ye. Lea tak tahu pun. Dengar iklan dekat radio tapi tak ambil pusing snagat. Baca pagi tadi rupanya hari ni semalam hari bapa. Cerita pasal bapa membuatkan lea rindu pada bapa dekat Kuching. Nama ayah Lea ialah Ismail. Sekarang sudah berusia 66 tahun.

Tahun 2011 di Taman Tasik Taiping

Lea mempunyai 4 adik beradik. Tapi adik lelaki lea meninggal semasa dia berusia 3 tahun. Jadi tinggallah kami tiga2 perempuan. Lea anak yang sulung. Dulu lea sangat-sangat rapat dengan ayah. Dengan ayahlah lea tengok bola dekat tv. Dulu semua pemain bola dari yang tempatan sampai antarabangsa lea kenal. Tapi sekarang jangan ditanya. Memang tak kenal.
Aidilfitri 2013. Dok bawa Adli
Aidilfitri 2013. Dok bawa Adli

En. Ismail adalah pesara kerajaan. Dah dekat 10 tahun dah pencen. Memang diakui kita ni lebih rapat dengan mak. Call pun cakap dengan mak. Dengan bapa macam takde topic nak cakap. Entahlah…. Mak dengan ayah sama pentingnya dengan kita. Mungkin orang lebih Nampak pengorbanan ibu tapi pengorbanan ayah tu sama penting. Dialah yang sediakan tempat tinggal, makanan, pakaian dan segala keperluan kita dan ibu pulak penyambung kepada semua yang bapa sediakan.
Di Damai Sentral
Lea jauh dari mak dan ayah. Hanya doa yang mampu diberi di kala berjauhan. Rindu itu sentiasa ada tapi hanya dipendam.


Bapak, selamat hari bapak. Bukan untuk 15 Jun sahaja setiap hari bapak sentiasa diingatan. Lea saying kitak pak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih atas komen anda.