MASAKAN JALAN-JALAN ADLI HANYA KENANGAN PERKAHWINAN VIDEO ADLI

Iklan jap

Followers

Google+ Followers

Isnin, 16 Mac 2015

Cencaluk Pembuka Seleraku

Kali ni lea nak tayang gambar makanan boleh? Tak boleh lea nak tayang juga. Hihihi. Ni gamba minggu lepas. Hari Ahad. Tak tau nak masak apa. Sampai jam 10 pagi jugaklah dok menung mikir nak masak apa. Buka peti sejuk ada cencaluk setengah botol. Check lagi ada limau kasturi. Cantiklah tu. Cili padi pun ada ni. Jadinya buat ayam kari, sayur bayam tumis air, potong timun buat makan dengan cencaluk. Nikmat betul makan tengah hari ahad tu. Suami pun bertambah nasi. Hahaha. Mana tak naik perut suamiku. Hehehehe.


Cencaluk kali ni masin sikit. Tapi kalau perah limau sedaplah jadinya.Potong cili . Makan ngan timun memang partner dialah. Part yang paling syok tu bila bau cencaluk tak hilang kat tangan. Dah basuh pun masih lekat baunya. Hehehehe. Kalau cium bau tu sedapnya. Susah nak hilang baunya walaupun dah basuh dengan sabun.

1 ulasan:

  1. sedap nampaknyer menu ujung minggu tuh... dana tak penah mkn cencaluk n tak tau camne rasanyer... huhuhuh
    jakun kan.... kui3

    BalasPadam

Terima kasih atas komen anda.