MASAKAN JALAN-JALAN ADLI HANYA KENANGAN PERKAHWINAN VIDEO ADLI

Iklan jap

Followers

Google+ Followers

Jumaat, 30 Januari 2015

BILA ANAK DEMAM

Adli mula demam malam rabu lepas. Masa tu dah rasa dah badannya dah panas sikit. Dah sampai ke tengah malam dia dah mula merengek dah. Memang tak tidurlah malam tu. Adli kalau demam lea memang cukup susah hati. Lea takut macam tahun 2013 masa umur dia 5 bulan sampai kena masuk wad seminggu hanya disebabkan demam panas.


Jadi keesokkan harinya suami bawa ke klinik kerajaan. Suhu badannya 38 lebih. Panas tu. Suami cakap memang dia tak aktif . Bukan macam Adli yang selalu. Berlari, melompat kesana sini. 

Dalam jam 12 lebih pengasuh call nak bawa Adli ke klinik balik. Demamnya tak kebah-kebah. Doktor cek tekaknya dah bengkak. Doktor bagilah ubat antibiotik dan selsema. Ubat demam dah dapat dah sebelum ini.

Petangnya bila lea ambik dia dekat rumah pengasuh dah nampak dah dia bertenaga sikit. Dalam kereta nak bercakap je. Alhamdulillah. Harap semakin elok.

Bila anak demam ni , masa yang sangat-sangat mencabar bila nak bagi dia makan ubat. Nak bagi Adli makan ubat kena berdua dengan suami. Sorang tukang pegang badan dan sorang tukang bagi makan ubat. Kadang-kadang Adli ni dikeluarkannya balik ubat yang dia dah makan tu. Kalau nak bagi makn ubat memang riuh rendah dibuatnya walaupun rumah hanya ada tiga orang.

Adli dengan kak najiha. Tak macam orang demam

Ceria betul


Dialah racun dialah penawar. Bila dah tak sihat rumah pun jadi sunyi. Rindu dengan suara dia, keceriaan dia. Ummi harap anak ummi sihat sepenuhnya hari ini.

Kalau suka entry ini klik LIKE ye

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih atas komen anda.