MASAKAN JALAN-JALAN ADLI HANYA KENANGAN PERKAHWINAN VIDEO ADLI

Iklan jap

Followers

Google+ Followers

Khamis, 29 Mei 2014

Suami di hospital, Adli dan warna


Salam sejahtera semua. Semalam kita telah dikejutkan dengan kemangkatan Sultan Azlan Shah.Semoga almarhum ditempatkan bersama-sama dengan orang yang beriman. 

Ok..macam mana nak mulakan.
Suami lea patah tangan pada 11 Mei lepas. Dibawa ke Hospital Putrajaya dan tangannya di simen. Pada 16 Mei datang balik ke Hospital Putrajaya untuk membincangkan perihal pembedahan yang akan dijalankan. Jumpa dengan pakar tulang. Pakar cakap suami boleh menjalankan pembedahan ataupun tak nak jalankan pembedahan. Kalau jalankan pembedahan tulang akan tumbuh dengan sempurna dan setahun selepas pembedahan dah boleh keluarkan balik besi. Kalau tak nak menjalankan pembedahan pun boleh juga tapi risiko untuk tulang tumbuh dengan tidak elok amat tinggi. Jadinya suami minta masa untuk berbincang dengan lea dan meminta pendapat keluarganya. Akhirnya suami setuju untuk menjalankan pembedahan.Kosnya.Alhamdulillah tidak dikenakan sebarang bayaran. Kalau tak plate yang hendak dimasukkan ke tangan suami mungkin bernilai RM1200 dan perlu dibeli dengan pihak luar.Setelah bincang balik, plate hanya guna yang stok hospital punya.


Suami dimasukkan ke hospital pada rabu 21 Mei 2014. Esoknya 22 Mei 2014 jam 11.07 minit pagi  suami dbawa ke dewan bedah. Lea ikut sekali tetapi selepas tu menunggu di bilik menunggu di sebelah dewan bedah. Pengalaman menunggu? Hanya Allah yang tahu perassan waktu tu.Yelah..bukan lea seorang tapi ramai lagi yang menunggu suami , isteri, kakak, abang yang operate dan yang paling ramai isteri bersalin. Mana yang menunggu kehadiran cahaya pertama sangat seronok melihat mereka bila doktor cakap isteri dan anak selamat. Ada juga kes kecemasan yang baby meninggal dunia. Kita dapat rasakan kesedihan itu. Ada juga  yang menunggu suami operate, masuk dewan bedah jam 8 jam 3 petang pun belum keluar dari bilik bedah. Ok.Berbalik kita dekat suami lea. Masuk jam 11.07 pagi jam 4.25 petang baru keluar. Orang yang menunggu ni.keluh resah dibuatnya.


Ni selepas pembedahan.Tangannya tergantung je. Sampailah sekarang.Dekat rumah pun kena gantung macam ni. Kalau gantung suami cakap selesa sikit rasanya.

Di kesempatan ini lea ingin mengucapkan terima aksih kepada akwan-kawan, kawan-kawan suami, saudara mara , jiran-jiran yang melawat suami di hospital ataupun di rumah. Terima kasih atas keprihatinan anda.

Ni nak selit sikit pasal anak teruna sorang ni. Korang tengoklah kerjanya. Semua benda nak dijadikannya topi. Yang ni bekas lego. bakul basikalnya pun dia cabut dan dijadikan topi juga sambil dia bawa basikal. Sukahatilah Adli.Jangan buat yang pelik2 dah.




Hari tu jumpa meja kecik dekat TESCO.RM9.90 . Belilah satu untuk dak Adli ni.Dah tu lea belilah warna ngan buku mewarna untuk dia. Bukan main suka lagi tu. Tapi tulah...suka hati dia je nak mewarnanya.Takpe nak melatih tangan dia dengan pensel dan warna.




Rabu, 28 Mei 2014

Entry Terkumpul Lagi

Lama betul dah tak menaip di dalam blog ni. Sibuk sangat-sangat.Dengan bisnes kek lapisnya..dengan Adli demamnya dan sekarang ni suami pulak patah tangan. Penatnya hanya Tuhan yang tahu. Suami patah tangan pada 11 Mei 2014 yang lepas. Terkejut dan rasa down sangat-sangat bila diberitahu suami patah tangan dan di bawa ke Hospital Putrajaya.Sampai-sampai di emergency Hospital Putrajaya melihat suami tengah menahan kesakitan. Nasib baik tak lama lepas tu doktor simenkan dan boleh balik rumah. 22 Mei lepas suami dah selamat menjalani pembedahan.

Suami pulak bila dah patah tangan tak reti n ak duduk diam.Ada je benda yang  dibuatnya.Dan yang paling membuatkan mulut lea bising bila dia memandu. Lastnya ikut jelah kedegilan dia tu. Ni gambar semasa meilihat Red Bull Race apa ntah dekat cyberjaya.Ala...kapal tebang yang terbang dengan pelbagai halangan tu. Suami nak sangat tengok Red Bull Race ni. Pada mulanya kamicuma tengok dekat luar tepi pagar je.Lepas tu adalah hamba Allah yang bagi 2 tiket untuk kami melihat Red Bull Race ni dengan lebih dekat lagi.








Ni pulak hari bersejarah bagi adik lea Masz pada 22 dan 23 Mac lepas.Lama betul baru nak cerita kan. dah dapat gambar dari jurugambar baru syok nak update dekat blog. Seronok sangat bila dapat berkumpul dengan keluarga masa ni. Time ni kesian sangat dengan adik ipar. Maknya sakit dekat Miri.Yang datang cuma saudara yang datang dari kedah dan adiknya yang bungsu. Lebih kurang seminggu lepas majlis kahwin mak adik ipar meninggal. Semoga arwah ditempatkan beliau bersama-sama dengan orang beriman. Lea sebenarnya teringin sangat nak jumpa dengan mak adik ipar ni. Waktu merisik masa raya lepas lea pulak balik awal. Sehari lepas balik ke KL baru mereka datang merisik. Masa kahwin ni pulak dia pulak tidak sihat. Mungkin tiada rezeki lea untuk berjumpa dengan mak mertua adik. Semoga dia tenang di sana.

































Ni pulak cerita 2-3 mingu lepas. Anak kesayangan demam panas selepas cucuk untuk 1 1/2 tahun. Tidur malam merengek je. Badannya panas sangat-sangat. Tu yang lap dengan tuala basah tu.





Alkisahnya Adli ni suka sangat tengok jentolak ni bila ada kat tepi-tepi jalan. Kalau orang sarawak cakap sobol. Sobol? hahahaha. kelakarkan bunyinya. Belilah satu model yang kecik untuk Adli.Seonok sangat dia sampaikan dia nak duduk atas sobol tu. Kalau badan kecik takpelah sayang. Ni badan...dah 14 kg lebih dah.








Jumaat, 2 Mei 2014

Jurassic Park in the house

Mainan ni atok kat Kuching belikan dan kirim dekat Pak Su Anas yang datang sini beberapa minggu lepas.
Dah banyak mainan yang atok belikan.
Yang pertama patung Spiderman.Tak sampai setengah jam dah tercabut kepalanya.
Yang kedua jentera bomba. Sekejap je tayar tercabut.
Ganas betul dak Adli.
Jadinya yang last ni atuk belikan patung Dinosaur ni sampaikan atuk cakap ni tahan sikit.
Memang tahan pun.




KISAH SEPANJANG MINGGU


Semalam 1 May cuti pekerja.Jadinya Adlicious Kek Lapis Sarawak pun cuti jugak. Badan dah rasa penat dan letih sangat sebab tak berhenti buat kek lapis. Bahagianya dapat rehat dan main-main ngan Adli semalam. Abahnya pulak semalam pun kena kerja juga. Tinggallah ummi berdua dengan Adli dekat rumah.
Adli dekat rumah...tak diam mulut ummi dibuatnya.Nak pukul tak sampai hati pulak sebab kecik lagi. Sampai satu tahap lea biarkan je dia dok panjat tempat tv.Bukan main seronok lagi dia dapat panjat. Dengan muka berlagaknya.Dengan catwalknya dekat situ.Lastnya menangis sebab tak reti turun. Macam mana tu. Dah lea angkat dia turun lea cakap ha....panjat lagi kan tak dapat turun.Dia senyap je.Dah tu dia main permainan dia.Tak panjat lagi dah.
Sebelah petangnya call suami. Balik awal ke lambat.Suami cakap otw balik. Sampai-sampai rumah suami cakap jom kita makan dekat MAEPS.Lea cakap tak yahlah.Kita beli je nasi ambeng dekat Dengkil bawa balik. Lastnya suami cakap jom kita beli nasi ambeng, kita bawa ke rumah maya dan zam kita makan sama-sama. Ok...kami bungkus 4 nasi ambeng dan beli sate sikit. Dok suka sangat makan nasi ambeng ni. Dah 3 minggu berturut-turut pergi Pasar Malam Dengkil beli nasi ambeng ni.Yang jualnya pakcik dengan dua orang anak/cucu. Serunding kelapanya sedap sangat dan ikan masin bulu ayam goreng tepung tu sedap sangat.Garing je.Hanya RM5 setiap harI Khamis di Dengkil.
Nilah dua budak yang tengah membesar.Syasya anak maya yang sulung dengan si montel Adli. Mula-mula malu-malu keduanya.Lastnya tak diam mulut ummi dibuat dak Adli ni. Lelaki lelaki jugak dak Adli ni. Dia ni pandai berkawan, pandai cari kawan, peramah tapi gayanya tu ada ganas sikit. Aduh....Ni dia main basikal si syasya.Kalau dekat rumah basikalnya habis kena bedah siasat dah.Yang best bakul basikal dijadikan topi sambil bawa basikal.Nanti lea uploadkan gambar ye. Sarah anak kedua maya takde dalam gambar. Nak masuk 4 bulan baru jumpa budak comel Sarah yang sebiji macam muka ayahnya. Dua dah anak ko ye maya.Sekejap je rasa.
Ni cerita dua minggu lepas rasanya bawa Adli g Zoo Negara. Bising betul mulutnya. Bila tengok zirafah tergamam sekejap dia. Yelah baru pertama kali dok lihat zirafah tu. Time lalu dekat harimau , harimau-harima tengah mengaum dengan kuatnya.Banyak betul harimau dekat Zoo Negara. Dulu-dulu pergi hanya nampak dua ekor harimau je. Kali ni rasanya ada lebih kurang 6-7 ekor harimau.Ada yang tengah berendam, bermain dna ada yang tengah mengaum. Sekarang Zoo Negara tengah renovation. Agak tak syok jugaklah berjalan bawa budak. Sana-sana lori, jentera dan pekerja renovation.
Balik dari Zoo Negara singgah dekat Putrajaya.Pergi Mini Taman Permaian dekat tasik. Takde orang. Lagilah si Adli macam dunia ni dia yang punya. Dengan mulut bisingnya. Dengan riuhnya.Dengan berlarinya. Aduh...bertangkap saja dibuatnya. 
Pssstttttttt. Gossip sikit. Dekat taman permainan tu ada couple dalam kereta. Yang si wanitanya ada menyendeng je dekat lelakinya.Entah apa dibuatnya.Peluk-peluk , cium-cium pulak tu. Eeeee. Budak melayu pulak tu....
  Ni pulak dekat GIANT Bandar Puteri.Ada pulak trolinya macam ni.Dekat parking Adli dah nampak dah.Asyik tunjuk troli tu je. Dah masuk dalam GIANT dia siap pergi dekat troli dan siap duduk dalam kereta tu.Nak tak nak kenalah ambil troli tu. Nasib baik tak kena bayar.kena tinggalkan ic atau lesen je. Sukalah dia. Masuk dalam KFC tak nak keluar nak duduk je dalam tu. Dudukalah Adli..asalkan kamu bahagia.