MASAKAN JALAN-JALAN ADLI HANYA KENANGAN PERKAHWINAN VIDEO ADLI

Iklan jap

Followers

Google+ Followers

Jumaat, 19 Disember 2014

AKAD NIKAH SEPUPU

Assalammualaikum dan selamat pagi.

Berjumpa lagi kita. Hari kedua di Kuching. Menu sarapan pagi sudah semestinya laksa Sarawak. Pergh…nikmat betul rasa bila makan. Lama dah tak makan laksa sesedap ni. Makan laksa je pun sebab petang lepas jumaat nak pergi kenduri kahwin sepupu. Dia akad nikah hari jumaat lepas. Sebab tulah balik Kuching hujung tahun. Nak jumpa mak ayah pun ya jugak.



Sepupu lea ni tiga beradik. Anak bungsu dan satu satunya perempuan. Dapat jodoh orang jauh juga. Orang semenanjung sama macam lea yang bersuamikan dengan orang perak, makcik lea dengan orang johor, yang sorang pulak dengan orang Terengganu dan sorang sepupu lea dengan orang Pahang. Yang sorang pulak beristerikan orang johor. Yang nak kahwin ni pulak asalnya orang johor tapi menetap kat bangi. Rasanya betul kot maklumat ni. Hehehe.


Akad nikah lepas solat jumaat. Ya Allah. Cantiknya meen. Yelah jarang tengok dia makeup.Sesekali mekap memang cantik. Lea dok dapur je dengan ahli keluarga yang lain. Tapi bila dengar akad nikah rasa sayu je hati. Yelah mesti  mak ayah sedih kan nak melepaskan anak.Samalah macam lea dulu. Nak buat macam mana kan.Lambat laun anak pasti akan berjumpa jodohnya, berkahwin dan menetap sendiri.









2 ulasan:

  1. Bila baca cerita Kucing teringat cerita lama - dalan tahun tahun tahun 1960an! Masa itu selalu bertugas disana, Cibu, Srekei m hinggakan Niah. Siapakah agaknya yang berkahwin dengan orang Terengganu itu? Masih ada di sana. Ingin kenal siapaitu - boleh email almanar@pd.jaring.my

    Salaam hormat

    BalasPadam

Terima kasih atas komen anda.