MASAKAN JALAN-JALAN ADLI HANYA KENANGAN PERKAHWINAN VIDEO ADLI

Iklan jap

Followers

Google+ Followers

Sabtu, 1 September 2012

Saya bangga saya anak Malaysia

Semalam berpeluang bersama-sama lebih 100000 rakyat Malaysia di Stadium Nasional Bukit Jalil. Sebenarnya nak pergi ke Dataran Merdeka pada sebelah paginya, tapi badan tak berapa nak sihat.Tapi pada sebelah petangnya ajak juga suami ke Stadium Nasional Bukit Jalil. Perjalanan sangat lancar dan parking pulak alhamdulillah hanya lima minit berjalan ke stadium.

55 tahun Malaysia sudah merdeka.Sama umur dengan umur mak lea. Lea pulak 31 tahun dah umur dan lahir setelah 24 Malaysia Merdeka. Pelbagai kemajuan yang telah lea lihat.Tak jauh pun.Kawasan tempat lea tinggal di Kuching. Dulu semasa kecil hanya jambatan kayu yang menghubungkan antara rumah-rumah di kampung.Sekarang jalan TAR sampai ke rumah. Sistem perparitan sangat sistematik di kawasan kediaman lea. Insyaallah takkan ada banjir lagi.Sekolah rendah tempat lea bersekolah dulu hanyalah sekolah kayu sekarang sebuah sekolah  bertingkat  yang tersergam indah.

Betapa bangganya lea sebagai rakyat Malaysia apabila melihat Jalur Gemilang berkibar dengan megahnya.Masing-masing membawa Jalur Gemilang ke Stadium. Ini pun ada juga pihak yang nak tukar Jalur Gemilang yang sudah tersedia cantik dan ada maknanya tersendiri. Banggalah kita sebagai rakyat Malaysia.Syukur dengan keamanan, kenikmatan, kesenangan yang kita ada sekarang.




cantik ke bendera yang baru ni.?Macam bendera Singapura, China, Indonesia pun ada kan....

3 ulasan:

Terima kasih atas komen anda.