MASAKAN JALAN-JALAN ADLI HANYA KENANGAN PERKAHWINAN VIDEO ADLI

Iklan jap

Followers

Google+ Followers

Isnin, 24 September 2012

Cucur Rodei yang pelbagai bentuk...




Kali pertama membuat Masalodeh.Lea dok gelar Masalodeh ni Cucur Rodei.Tapi bendanya sama saja. Cucur Kacang Dhal. Resepi ni kawan sepejabat yang bagi. Hari sabtu malam dah rendam kacang dhal. Pagi ahad dalam jam tujuh dah dok blend kacang dhal. Rupanya tak susah nak buatnya.Senang je.Ingat susah.Tapi yang tak syoknya bentuknya yang ada bulat, ada bujur da nada yang takde bentuk langsung.Membentuknya menjadi bulat yang cantik sangat-sangat mencabar.Bagi diri lealah.Bagi orang lain senang je kot. Memang tak menjadi langsung.Tapi rasanya ada sebab suami cakap sedap, rupa je tak menjadi...Takpelah.Lain kali boleh buat lagi.Nak buat biar jadi cantik je bentuknya...Rupa cantik , rasa pun kena sedap jugak kan.

BAHAN-BAHANNYA
Kacang Dhal
Daun Kari (nak letak sehelai-sehelai boleh.Nak potong pun boleh)
Bawang besar dihirim
Jintan Manis
Cili dihirim halus
Garam secukup rasa

Kacang dhal direndam semalaman. Kacang dhal dikisar halus.Campurkan dengan bawang , cili, daun kari, jintan manis dan garam secukup rasa.Kepalkan menjadi bebola, kemudian leperkan. Panaskan minyak.Gorengkan hingga kekuningan dalam api sederhana panas.

*kena taip dekat sini.Takut lupa nanti....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih atas komen anda.