MASAKAN JALAN-JALAN ADLI HANYA KENANGAN PERKAHWINAN VIDEO ADLI

Iklan jap

Followers

Google+ Followers

Khamis, 16 Februari 2012

Tersasul....

Semalam bila nengok rancangan ON AIR di Astro Ria, lea tergelak sendiri. Yelah, time bercakap , elok je Bahasa Melayu baku boleh keluar perkataan kerempen. Hahahaha. Tau kerempen tu apa? Dia macam kuali tapi jenis leper dan bertangan. 

Tersasul..memang selalu sangat tersasul. Tu lea akui sendiri.Sebagai anak Sarawak yang bertugas di semenanjung ni memang masalah tersasul bahasa ibunda sarawak semasa bercakap dengan teman-teman sekerja. Dah tu boleh tersedar sendiri.Dah tu senyum sendiri. Boleh tanya lagi, faham ke apa saya cakap tadi?

Dengan suami pulak, memang takde istilah tersasul. Lea belasah je cakap bahasa  sarawak. Kalau dia tak paham , dia tanya kat lea. Kadang-kadang dia boleh gelak sebab ada bahasa sarawak yang sangat lucu pada pendengarannya. Yang pernah dia gelak dengan lea bila lea cakap ngan dia:-

1-Dari duduk terkatok-katok bagus nulong bini ngemas rumah.

2-Apa polah ya? Terkayo-kayo jak...

3-Apalah kejadian.Tergelei-gelei disitok.Nak tido masuk bilit.

4-Sukalah nya....Terkidum-kidum senyum....baku.

Yang diwarnakan merah tulah yang suami pernah gelakkan lea..Bagi yang pertama kali mendengarnya mesti terasa lucu kan.

4 ulasan:

  1. aok! kmk ada nangga juak...sakit perut mek mbak tetak...plg lucu nok empuan sebuyo ya....kmk plg ska nak kiut ya..kiut eh! geram mek...tp nya nang ada bakat n potensi diambik la

    BalasPadam

Terima kasih atas komen anda.