MASAKAN JALAN-JALAN ADLI HANYA KENANGAN PERKAHWINAN VIDEO ADLI

Iklan jap

Followers

Google+ Followers

Rabu, 21 Disember 2011

Gian rasa nak kelaka sarawak

Apa kabar kitak orang tek.
Rindu benar nak kelaka sarawak eh.
Dolok di opis lamak ada juak 2-3 orang geng sarawak.
Kinek tok urit-urit jak sorang-sorang diopis.
Ada juak bos kamek pandei kelaka sarawak.
Nya orang Kelantan tapi lamak dah di sarawak.8 tahun masuk 9 tahun.
Tapi yalah...sarawak nya ada slang kelantan juak.
Kadang-kadang aku yang tercengang-cengang mun nya kelaka sarawak
Nyuruh aku gelik hati jak.
Kadang-kadang ya ku layan juak kelaka sarawak.
Dirumah, aku ngembak juak lakiku kelaka serwak tapi macam biasa mun dah lidah perak ney dapat.
Bunyi dak iban berjakok jaknya.
Sikboh jaklah.
Jadinya dirumah aku kelaka sarawak laki ku kelaka org melaya.
Sukahatilah..janji paham.betul sik.
Walau dicney pun aku berada aku sikkan lupak ngan budaya aku, bahasa aku, makanan aku.
Semuanya tetap dihati.
Sebenarnya aku rindu ngan kuching tok.....

3 ulasan:

Terima kasih atas komen anda.