MASAKAN JALAN-JALAN ADLI HANYA KENANGAN PERKAHWINAN VIDEO ADLI

Iklan jap

Followers

Google+ Followers

Selasa, 18 Oktober 2011

Kuah durian pertamaku....

Ini kali pertama lea buat kuah durian ni.
Semalam ada jamuan dekat opis.
Ada roti jala lebih lea bawak balik.
Kuah karinya pulak sikit, jadinya teringin nak buat kuah durian.
Resepinya...lea tanya dengan akak-akak diopis.
Durian
Santan
Gula
Daun pandan nak bagi wangi.
Durian memang ada dalam freezer satu tupperware besar.
Buat stok.
Ras teringin nak makan, letak kat luar durian tu bagi hilangkan aisnya.
Berbalik dengan kuah durian lea, rasanya oklah....cuma terlebih masak.
Ada rasa hangus2x sikit suami cakap.
Takpelah.
Cubaan kali pertama kan....


7 ulasan:

  1. mon...
    salam kenal ye....
    knp sy tak leh nak join blog ni...addehhhh....
    mon, sy tak pernah lagi mkn roti jala mcm nih....dan tak pernah buat pun ngoti jala....hehehhe
    nampak mcm sedap tp tak tau laaa sy boleh mkn ke tak nih....heheheh

    mon duduk sarawak ye???/wahh2...boleh laaa bawak kami jalan2 sana ek...

    BalasPadam
  2. @aziantakpe.nanti2x bolehlah buat.lea asal kuching tapi sekrang dok kat puchong

    BalasPadam
  3. bukan sama ke rojak dan pesembur tu? Org Utara yg panggil pesembur.

    BalasPadam

Terima kasih atas komen anda.