MASAKAN JALAN-JALAN ADLI HANYA KENANGAN PERKAHWINAN VIDEO ADLI

Iklan jap

Followers

Google+ Followers

Rabu, 9 Februari 2011

KERJA DI KEDAI MAKAN

Lea pernah ada pengalaman kerja di kedai makan di Dewan Suarah.
Kedai kecik je.Ni cerita 12 tahun lepas.
Lepas SPM.Takde apa nak buat.
Gaji pun RM10 je sehari.
Sebulan baru dapat RM300.Tu pun kalau kerja penuh sebulan.
Time tu Sabtu dan Ahad pun kerja.

Tapi seronok.Dapat pegang duit sendiri.
Penat?Memang penat sgt sgt.
Ambik order, basuh pinggang dan kadang-kadang masak jugaklah bila bos takde.
Boslah tukang masaknya.

Lepas tu dapatlah kerja kerajaan.
Tapi kerja kat situ memang akan menjadi kenangan paling berharga.
Betapa time tu nak mencari duit sangat sangat susah,

8 ulasan:

  1. saya juga pernah kerja restoran pada awal2 tahun 70an dulu. tapi saya tak buatlah kerja basuh membasuh tu sebab ada orang lain yang tukang basuh.

    BalasPadam
  2. Nanti kalau nak bukak kedai sendiri at least dah ada pengalaman... huhu

    BalasPadam
  3. @al-lavendari Saya kena buat semua sebab saya sorang jelah sorang yang ada

    BalasPadam
  4. @Wan Zulqhairi bukak sendiri? entahlah.kalau boleh tu nak jugak

    BalasPadam
  5. kak munna tak pernah merasa kerja lain2.. mula2 kerja sampai sekarang ni kat sini jelah.. dah boleh dapat khidmat pekerja setia agaknya...

    BalasPadam
  6. @munna lea masuk kerja ni dua kerja lah yang lea buat.

    BalasPadam
  7. zaza dulu pnah jugak keje restoran tp penat la semua keje nak buat gaji ciput teros berhenti

    BalasPadam
  8. @Zaza memang penat sangat. tapi dah takde apa nak buat, teruskan jelah

    BalasPadam

Terima kasih atas komen anda.