MASAKAN JALAN-JALAN ADLI HANYA KENANGAN PERKAHWINAN VIDEO ADLI

Iklan jap

Followers

Google+ Followers

Sabtu, 15 Januari 2011

15 hb ADALAH HARI BERBAHASA MELAYU DENGAN BETUL - satu usul


Memang diakui sekarang BAHASA MELAYU banyak telah di MAT SALLEH kan.Ada yang dibuat dengan ringkas dengan kata lainnya BAHASA SMS. Memang diakui sangat sukar untuk menggunakan BAHASA MELAYU yang betul dalam blog.Macam lea sendiri , lea seolah olah bercerita dengan anda semua. Kalau dah bercerita mesti anda semua tahukan macam mana.

Tapi lea menyokong usul ini.Usul ini telah dibuat oleh seseorang yang lea suka sangat membaca blognya.Macam macam yang dia ceritakan dalam blognya itu.Macam macam pengajaran jugak yang lea boleh dapat dari penulisannya di dalam blog. Orang yang lea maksudkan tak lain tak bukan al-lavendari . Oleh itu sama-samalah kita menyokong usul al-lavendari ini.

BAHASA JIWA BANGSA

Gunakanlah Bahasa Kebangsaan Kita
Marilah Amalkan Ramai-ramai
Bahasalah Menyatukan Kita Semua
Yakinlah Bahasa Jiwa Bangsa

Marilah Mari Rakyat Semua
Buktikan Taat Setia
dengan Satu Bahasa


Maju Bangsa dan Maju Negara
Megahkan Bahasa Kita
Bahasa Jiwa Bangsa



4 ulasan:

  1. terima kasih lea kerana menyokong usul saya. saya sendiri pun mengalami kesukaran kerana terpengaruh dan terikut2 dengan gaya bahasa semasa.

    sekurang-kurangnya dengan berbahasa melayu dengan betul dalam tulisan pada setiap 15hb, kita boleh menyegarkan semula ingatan kita kepada ejaan dan nahu yang betul.

    BalasPadam
  2. @al-lavendari sama-sama. kalau bukan kita yang nak mengangkat bahasa kita siapa lagi kan

    BalasPadam
  3. Kmk asa patut diolah baru juak setiap nama jalan dan tempat diseluruh malaysia tok pakei menggiatkannya gik.. Start dari putrajaya sia.. Nama precint ya buang jadikan nama bunga ka o nama org melayu...

    BalasPadam
  4. @AmirFX benar kata kitak amir. tapi terpulang ngan sidak yg berkuasa lah juak

    BalasPadam

Terima kasih atas komen anda.