MASAKAN JALAN-JALAN ADLI HANYA KENANGAN PERKAHWINAN VIDEO ADLI

Iklan jap

Followers

Google+ Followers

Selasa, 2 November 2010

BUAT AKU TERPIKIR....


Anak kecil main api
Terbakar hatinya yang sepi
Air mata darah bercampur keringat
Bumi dipijak milik orang

Nenek moyang kaya-raya
Tergadai seluruh harta benda
Akibat sengketa di antara kita
Cinta lenyap di arus zaman

Indahnya bumi kita
Warisan berkurun lamanya
Hasil mengalir ke tangan yang lain
Kita kan merintih sendiri

Jangan buang waktu lagi
Majulah raih sebuah mimpi
Hapuskan sengketa
Teruskan usaha
Kita kan gagah di nusantara

Kita kan gagah di nusantara
Kita kan gagah di nusantara
Kita kan gagah di pentas dunia

Salam semua.selama ni lea wat tak tau je ngan lagu di atas.Tadi semasa bengkel dok nyanyilah jugak walupun ke laut je bunyinya..., tetapi setiap patah liriknya membuatkan lea terpikir panjang.

Bumi dipijak milik orang

Hasil mengalir ke tangan yang lain.

Macam manalah kan,kalau negara tercinta ni di ambik alih oleh org lain?
Mana kita nak duduk?
Kerja lak mcm mana?
Takda kerja , duit pun takda.
Nak makan mcm mana?
Boleh ke kita bergerak bebas mcm sekarang?
Aman lagi ke mcm sekarang?
Leh lepak kedai mamak sampai pagi.
Leh pusing2x kat KL ngan suami sampai pagi tanpa ada halangan..
Dapat ke keistimewaan sekarang?
Bayar sikit je kat hospital kerajaan
Anak anak buah sekolah dapat buku percuma.
Mana yang pandai dapat biasiswa..
Entahlah...........
Tapi lea harap kekallah macam sekarang.
Sebab suami selalu outstation.Selalu tinggal sorang2x.


2 ulasan:

  1. jd.. kte kna ar jd rakyat malaysia yang bijak kan.. hehe.. yang penting kena turun mengundi..

    BalasPadam
  2. ello...

    aah betul tu. kena bijak wat pilihan.

    BalasPadam

Terima kasih atas komen anda.