Mon Montana: IKAN LUMEK

MY NUFFNANG

Usia Blog

Daisypath Anniversary tickers

Followers

ADLICIOUS KEK LAPIS SARAWAK

ADLICIOUS KEK LAPIS SARAWAK
Klik Banner Untuk Maklumat Lanjut. Pilihlah kek lapis kegemaran anda.

Tabung Nuffnang

Selasa, 24 Ogos 2010

IKAN LUMEK

Assalammualaikum semua.

Aku tak taulah sama ada ikan ni ada dekat sini ke tak.Cuma beberapakali aku pernah jumpa n pernah membeli ikan ni dekat PASAR TELUK INTAN.Bulan puasa begini mak aku mesti ada wat ikan ni.Kalau tak buat sup mesti dibuat jemput.Macam kita wat jemput udang tu.Letak sekor sekor atau setengah ekor.Letak daun bawang,letak bawang n cili.Sedapnya.Dan ini adalah makanan kesukaan suami aku walaupun sejak dia kahwin ngan aku baru dia kenal ngan ikan ni.

Tapi aku lak suka makan kalau di wat sup.Letak halia lebih sikit mesti sedap.Tapi kat sini memang aku takde jumpa.Walaupun di pasar borong.Teringinlah pulak.Balik Kuching bulan 6 hari tu adalah sempat jugak membeli n membuat sup.Nampaknya balik bulan 11 nanti barulah dapat merasai keenakkannya lagi.


nampak ganas je kan ikan ni. gambar aku ambik dr sini


sedapnya diwat sup.gamabr ni lak dr sini

5 ulasan:

  1. Fuhhhh sup lumek ya laa heaven perghh!~.. Mun dipolah cuco nyaman juakk *guLPp*...

    BalasPadam
  2. lamak da dah mek xmakan ikan lumek tuk eh....huhuhuhu...nyuh mak meli ikan lumek lak,,

    BalasPadam
  3. nang nyaman ikan tok kak..kmk nang suka gilak, tp mun dah rah KL tok batang idong ikan lumek nang sikda ditangga..huhu~

    BalasPadam
  4. melatififin @yahoo.com23 Januari 2012 3:24 PG

    nak makan ikan lomek goreng tepung sedapppppp

    BalasPadam
  5. lumek goreng tepung kentucky n cecah k sos.pergghh...

    BalasPadam

Terima kasih atas komen anda.