MASAKAN JALAN-JALAN ADLI HANYA KENANGAN PERKAHWINAN VIDEO ADLI

Iklan jap

Followers

Google+ Followers

Jumaat, 30 Julai 2010

Salam Jumaat

Assalammualaikum semua.

Bertemu kita di hari Jumaat penghulu segala hari. Hari jumaat hari terakhir bekerja pada tahun ini. Yahooo...esok cuti.Minggu depan lak nak p kursus dekat IPN.

Macam macam perkara yang berlaku minggu ni.Paling aku tak dapat lupakan ialah dugaan yang terpaksa dilalui oleh kawan aku kehilangan anak sulungnya. Entahlah...aku tak boleh bayangkan dirinya.Akan membuatkan aku menitiskan air mata. Dapat aku bayangkan dia membawa dirinya dan baby di dalam perut dok berjalan, dok naik , turun bas. Pernah sekali dua aku dan suami tumpangkan dia. Yelah..kesian nengok dia berhujan, Dengar berita mengenai dia membuatkan aku sedih dan menitiskan air mata.

Itu pasallah kalau kawan kawan kat opis dok bercerita pasal dia aku malas nak ambil pot...bukan aku tak nak peduli langsung...tapi ia boleh membuatkan aku sedih.Biarlah aku mendengar dari jauh.Aku harap dia tabah menghadapi dugaan ini. Insyaallah....ada rezeki untuk dia dan suami suatu hari nanti.

Allah telah berkata dengan jelas di dalam Al-Quran yang Allah tidak akan sekali-kali menguji hambaNya diluar kemampuan hambaNya. Allah tahu kita kuat dalam menghadapi ujianNya jadi Allah berikan ujian itu ke atas diri kita. Di sini kita dapat lihat betapa sayang dan kasihnya Allah kepada kita sebagai hambaNya.
Allah menguji seseorang bukan kerana Allah benci kepada kita tetapi percayalah yang Allah sangat kasih kepada kita. Cuma kita sebagai hambaNya tidak pernah hendak bersabar dalam menghadapi ujianNya. Pasti Allah telah aturkan yang terbaik buat kita kerana setiap yang berlaku ada hikmahnya.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih atas komen anda.