MASAKAN JALAN-JALAN ADLI HANYA KENANGAN PERKAHWINAN VIDEO ADLI

Iklan jap

Followers

Google+ Followers

Khamis, 13 Mei 2010

AYAM MASAK KICAP vs AYAM GULAI KICAP

Kalau masak ayam masak kicap, kalau aku rajin aku akan masak dua versi.Kalau tak aku akan masak versi suami aku je.Ni, time dia takde, kalau leh hari hari aku nak masak ayam masak kicap versi aku. Entah aku tak pernah jemu sebab memang dah favaourite aku dari kecik.Kalau goreng ikan sepat perah limau...pergh....laju aku makan.

AYAM MASAK KICAP EN.SHAM AKU PUNYA SELERA

Ayam (kena goreng dulu)

bawang merah

bawang putih

halia

lada hitam

yang ni leceh.Nak kena goreng lak tu.lama prosesnya....dah lah kering tak berkuah...

AYAM MASAK KICAP MONALEA PUNYA SELERA PULAK

Ayam

Bawang Merah

Bawang putih

Halia

Kicap

Tumis semua bahan yang dah ditumbuk/dihiris halus/blender, masuk ayam, letak kicap n tunggulah sampai masak.Senang kan.


Tapi suami aku cakap ni bukan ayam masak kicap, tapi ayam gulai kicap. Mana aku tau.Nilah yang aku masak dari aku kecik sampailah aku kahwin.Ayam masak kicap gak aku panggil.Nak wat mcm mana selera orang Kampung Tupong Tengah,Petra Jaya,Kuching Sarawak Bumi Kenyalang dan orang kampung Kampung Changkat Jong, Teluk Intan Perak Darul Ridzuan tetap berlainan.



2 ulasan:

  1. mun gulai ya org kedah ..mksd nya masak kari .

    kmk pun msk ayam kicap gaya mcm kitak..mun rajin buh rempah ratus dolok..

    BalasPadam
  2. yalah....senang nak. kamek sebenarnya sik suka makan benda berlada. tapi laki mek suka makan yang berlada.mun nya nak makan kenaklah molah.

    BalasPadam

Terima kasih atas komen anda.