MASAKAN JALAN-JALAN ADLI HANYA KENANGAN PERKAHWINAN VIDEO ADLI

Iklan jap

Followers

Google+ Followers

Sabtu, 6 Mac 2010

MEMARTABATKAN BAHASA MELAYU

Tadi tak tau nak wat apa.Tv pun sekejap chanel tu sekejap chanel ni.Last last aku tersangkut kat RTM1. PERTANDINGAN PIDATO PERINGKAT ANTARABANGSA.Ni dah 2 tahun dah aku menyaksikan pertandingan ini di kaca TV. Aku sebagai anak Malaysia merasa bangga apabila melihat mat mat salih ini bertutur dalam bahasa melayu.Walaupun nampak janggal tapi kesungguhan mereka patut dipuji.Kesemua mereka ada pelajar di universiti di negara masing masing. Pertandingan ni dibahagikan kepada 2 kategori iaitu KATEGORI NUSANTARA DAN KATEGORI ANTARABANGSA.Jom saksikan pemenangnya.

KATEGORI NUSANTARA



NO. 1- MALAYSIA



NO. 2- KEMBOJA



NO. 3 - INDONESIA

KATEGORI ANTARABANGSA




Ni adalah peserta peringkat akhir.
Dari kiri
CHINA, JERMAN, AUSTRALIA, ARMENIA DAN RUSSIA

dan pemenangnya ialah



NO. 1- CHINA



NO. 2 - RUSSIA



NO. 3 - JERMAN



aku sebenarnya suka dengan peserta dari Australia ini. Pandai menyelitkan lawak dalam pidatonya.Tapi sayang tak mendapat sebarang tempat.



****kadang kadang org Malaysia, org Melayu sendiri tak boleh berbahasa ibunda


4 ulasan:

  1. hebatlah....
    sy student bahasa melayu pon x taw ad event ni
    ados

    BalasPadam
  2. alaaa dik.akak pun secara tak sengaja tertengok.

    BalasPadam
  3. Wow!...bangga eh! omputih blaja bahsa melayu XD

    BalasPadam
  4. aah.kamek pun rasa bangga juak dgr sidaknya berpantun, seloka.

    BalasPadam

Terima kasih atas komen anda.