MASAKAN JALAN-JALAN ADLI HANYA KENANGAN PERKAHWINAN VIDEO ADLI

Iklan jap

Followers

Google+ Followers

Rabu, 28 Oktober 2009

TEMPOYAK

Huh.kalau dapat tempoyak sampai patah jari dok gaul nasi ngan tempoyak.Makanan fav. ni.Aku asal ada tempoyak, ikan goreng pun dah hidup dah. Dari kecik lagi memang mak dah ajar makan tempoyak.Dulu tau makan jelah.




Sekarang...haaa kau ambik. Kena buat tempoyak sendiri, kena masak sendiri kalau nak makan gulai tempoyak.Serius tau.Dulu nak asingkan isi durian dari bijinya tu paling aku tak suka buat. Sekarang dok buka buah durian pun aku lulus.




Tak sabar nak balik Teluk Intan.Mak mertua aku cakap dusun abah dah banyak buah duriannya.Baliklah....Memang nak balik tapi bila ye?MR SHAM bz je manjang. Balik balik pun raya hajilah....Durian...tunggu aku.....Nak buat tempoyak ni.


google search.gambar gambar ni membuatkan aku terliur je...

3 ulasan:

  1. aku pon mmg antu tempoyak
    best giler lahhhh
    tempoyak + ikan grg + nasik panas
    fuhhhhhhhhhhhhhh

    japs nak laps air liuq
    meleleh lah pulak niee
    hishhhh

    BalasPadam
  2. wah..sedapppppppp nyer tempoyak...dah lama sangat tak makan tempoyak..huhu

    BalasPadam
  3. momguess ,
    makan jgn tak makan.

    kamil L
    tempoyak memang sedap...makan tu je kadang2x tak hingat bertambah nasi

    BalasPadam

Terima kasih atas komen anda.