MASAKAN JALAN-JALAN ADLI HANYA KENANGAN PERKAHWINAN VIDEO ADLI

Iklan jap

Followers

Google+ Followers

Sabtu, 31 Oktober 2009

NASI GORENG


"Nasi Goreng Bubur Kacang (P.Ramlee version)


Hoi nasi goreng
Hoi bubur kacang
Mee rojak hoi nasi
Hoi bubur hoi mee siam
Hoi nasi goreng
Hoi bubur kacang
Mee rojak hoi nasi
Hoi bubur hoi mee siam
Tukang masak kerjanya enteng
Bangun pagi masak nasi goreng
Campur cili campur udang kering
Bila makan mata naik juling
Memang lazat memang sedap
Kurang masin boleh tambah kicap
Nasi goreng sudahlah terpuji
Seantero dunia seluruh negeri
Hoi nasi
Hoi nasi
Hoi nasi
Hoi number one
Tukang masak kerjanya senang
Habis masak cekik bubur kacang
Campur gula hai setengah dulang
Bila makan rasanya trang tang tang
Memang manis memang lemak
Kalau ngakit ngak boleh banyak-banyak
Bubur kacang sudah lah terpuji
Seantero dunia seluruh negeri
Hoi bubur
Hoi bubur
Hoi bubur
Hoi number one
Ada dua tukang masak pekak
Bangun pagi asyik nak bertekak
Cuba makan aku punya rojak
Gerenti baik engkau punya botak
Memang special memang pedas
Salah makan engkau pendek nafas
Rojak bandung sudah lah terpuji
Seantero dunia seluruh negeri
Mee rojak
Hoi rojak
Hoi rojak
Hoi number one"

Nasi goreng adalah benda paling simple yang leh dibuat pagi pagi.Yelah pagi pagi kita dah kelam kabut nak g kerja.Nasi goreng benda yang cepat dan senang.Sekejap je. Aku mcm tulah pagi pagi. Sebelum tido tu dah siap siap masak nasi.Potong ayam.Ayam tu aku masukkan balik dalam peti sejuk. Bawang dan apa apalah dah siap diris.Pagi Tingggal dok masukkan dalam kuali dan goreng.

Alhamdulillah...EN.SUAMI tak memilih dan nasik goreng adalah fav.nya jugak. Kadang2x pagi tu dia yang tolong menggoreng.Asal siap je bahan-bahannya.Tapi yang tak tahan tu selepas dia masak.Nak mengemas bekas dia masak tu...Adui...lemah den. Takpelah.....oklah.gambar kat atas google search jek.Kalau nasik goreng aku dah siap tempek gambar kat sini ok. Ok....akau nak amsak jap.






2 ulasan:

  1. wah nasik goreng,
    yg x tahan tue siap ada lagu P.Ramlee tue,
    hurm..

    nak rasa skit blh?

    BalasPadam

Terima kasih atas komen anda.