MASAKAN JALAN-JALAN ADLI HANYA KENANGAN PERKAHWINAN VIDEO ADLI

Iklan jap

Followers

Google+ Followers

Rabu, 23 September 2009

HITAM PUTIH KEHIDUPAN


Kehidupan ini,adakalanya kita di atas, ada masanya kita di bawah.
Kalau dah kat atas tu kena tengok tengok jugak kat bawah.
Ada masanya manis...ada masanya pahit.
Semuanya mematangkan kita.
Menjadi pengajaran untuk kita melalui kehidupan yang akan datang
Kita sentiasa beringat, berhati hati kerana kita tak tau kan apa yang akan jadi nanti.
Ye...banyak contoh dah kita lihat.
Semuanya menjadi pengajaran untuk kita agar kita tak mengulangi atau buat benda yang boleh memudaratkan diri kita.
Oklah.Nak tido ngantuk Tadi dah puas berjalan.Bukan g umah saudara.Gi Kuching Waterfront.Jalan jalan cuti mata.

Lihatlah sekitar alam
Dunia luas terbentang
Langit tinggi kebiruan
Pohon-pohon kehijauan
Hembusan bayu yang menyegarkan
Dengarkan di sana-sini
Beburung riang menyanyi
Berbunga aneka warna
Sumber kedamaian jiwa
Mensyukuri nikmat Maha Esa
Begitu berharga kehidupan ini
Bagi mereka yang tahu menghargai
Mengapa terdorong oleh perasaan
Kalau turutkan hati diri menjadi korban
Tiada yang dapat lari dari masalah diri
Hadapi lah dengan tenang
Tiap cabaran yang datang
Atasinya dengan keimanan
ekadar buat renungan
Untukmu teman tersayang
Hitam putih masa depan
Sendirian menentukan
Hidup ini usah persiakan

1 ulasan:

  1. slm...
    mmg betul kita kena sentiasa berfikir dan sentiasa mengingati segala manis- pahit, susah senang dsb..

    ingat 5 perkara sebelum 5 perkara...

    BalasPadam

Terima kasih atas komen anda.