MASAKAN JALAN-JALAN ADLI HANYA KENANGAN PERKAHWINAN VIDEO ADLI

Iklan jap

Followers

Google+ Followers

Jumaat, 25 September 2009

CORETAN KEHIDUPAN

Setiap kali beraya di kampung.Pasti konflik ni akan timbul lagi.Aku tak taulah. Bagi aku hubungan , keakraban sesama keluarga itu penting. Yang muda kena hormati org tua.Yang tua harus memaafkan yang muda. Di hari baik, bulan baik nilah kita nak bermaaf maaffan.Jangan ada selisih paham.Entahlah.Aku pun tak tahu.
Teringat aku dua tahun lepas turn balik beraya di Kuching, masalah ni baru timbul. Masa ni aku tak paham lagi. Tak berpikir lagi. Aku pun ikut je. Org tu mengata org ni.Org tu mengata org ni. Aku a;ah jelah.Takut nak menyambung ,kang aku pulak yang dikata menyampai.
Tapi suami aku banyak mengajar aku akan hubungan kekeluargaan.Memang aku sukakan family laki aku. Walaupun semua dah berusia tapi mereka leh bergurau senda. Memang sebuah keluarga yang harmoni penuh keceriaan.
A'ah sekarang aku dah paham.Aku tak kisah org nak ngata sapa ke, org tu ke, org ni ke, ada aku kisah? chak chak. hahahha. Laki aku selalu pesan kat aku buat baik kat org, tak kisahlah org tu suka ke tak kat kita.A;ah betul katanya. Org nak ngata lantak pi lah kan.
Oklah.nak bersiap nak g umah makcik dan pakcik. Ahad ni dah balik dah.Tak taulah 2 tahun akan datang jupa lagi ke tak.Insyallah.Panjang umur, murah rezeki kita berjumpa lagi.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih atas komen anda.