MASAKAN JALAN-JALAN ADLI HANYA KENANGAN PERKAHWINAN VIDEO ADLI

Iklan jap

Followers

Google+ Followers

Selasa, 25 Ogos 2009

DAH 4 HARI KITA BERPUASA

Selamat berpuasa semua.Hari ni dha hari ke4 kita berpuasa.Sekejap je rasanya kan. Habis minggu ni, Isnin pulak cuti..10 hari kita berpuasa.Tinggal 20 hari lagi.Tak lama lagi raya.

Semalam aku tak masak.Masak nasik je. On the way balik suami aku cakap tak yahlah masak.Beli je lauk. Untuk berbuka kami beli pajeri terung, siput sedut masak lemak, sayur keladi, udang masak sambal dan ikan keli dan kembung bakar.Kuih lka buah melaka ngan murtabak daging. Bnyak betul kan lauknya.Tapi aku beli sikit sikit je. Cukuplah untuk dua orang.

Untuk sahur pulak untuk laki aku kari kepala ikan dan aku lak ikan bawal sweet sour.

Hari ni tinggal sorang sebab laki aku outstation ke Johor. Kalau dah sorang lagilah dapur tak berasap.Apa ada je aku makan.Nak memasak rasa membazir pulak dah sorang-sorang. Tak taulah berapa hari dia pergi. Mungkin 3-4 hari. Sunyilah aku kat rumah. Klah...nak buat kerja.

Salam

GAMBAR HIASAN

3 ulasan:

  1. Alaaa ... cian die sorang2. Boleh ler blog hop sana sini ... Hiks!

    BalasPadam
  2. slamat berpuasa... :) tue ler kan..nanti pejam celik pejam celik, dah raya dah :) cepat betul masa berlalu skrg...

    BalasPadam

Terima kasih atas komen anda.